mandag 27. desember 2010

Heklede grytekluter


Heklede grytekluter.
Det har lenge vært stille i fra meg her inne, men ligger ikke på latsiden når det gjelder håndarbeid. :)
Til jul lagde jeg ett par grytekluter, som jeg ga bort til jul. Det er fort å lage, men må passe litt på sånn at det ikke krøller seg for mye når du hekler. Krøller det seg for mye, kan man bruke strykejernet for å jevne det litt ut.
Man kan lage disse i de fargene man selv ønsker. Noen vil kanskje bare ha dem ensfarget. Jeg selv valgte å bruke to farger. De ble godt mottatt av de som fikk dem til jul, og sånt gleder en å høre. Det blir nok flere grytekluter etterhvert tenker jeg. Finner vel på noe annet neste gang.
Jeg strikket også noen grytekluter som jeg ga bort, men de glemte jeg å ta bilde av..hehe den julestria vettu. Men de ble strikket i bare med rette masker, og fikk en heklet blomst som pynt også ble hempen festet med en knapp. Så de ble søte de også. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar