lørdag 14. november 2009

Krans av kongler.

Jeg fikk en idè da jeg var i en butikk sammen med ei venninne her om dagen. Der så jeg en hjertekrans av røde kongler.
Så jeg gikk en tur bort i skogen rett borte i veien her og satte i gang å plukke kongler. Det var ikke bare, bare å finne sånne kongler jeg skulle ha, så jeg måtte gå å jakte på furutrær.
Isopor ring hadde jeg flere av hjemme. Så det ble ikke noe hjerte.
Så jeg klippet opp en pose og la konglene på den, for å spraye dem med sølvspray, som jeg hadde kjøpt på Europris. det tok sin tid å spraye hver enkel konge, men ble ferdig.

Så da var det bare å vente på at de skulle tørke. Så jeg lot dem ligge til dagen etter,
Så når de hadde tørket var det å ta frem isopor ringen og limpistolen. og sette i gang. det tok sin tid å lime dem på. Skal jo liksom prøve å dekke ringen på best måte...hehe

Så endelig fikk jeg tett ringen med kongler. Måtte forsikre meg at konglene satt, sånn at de ikke datt av igjen.
Da jeg var sikker på at konglene satt, la jeg kranen igjen ned på posen, og tok ett siste lag med sølvspray. Så da ble det en jevn og fin farge på alle sammen.

Så tok jeg ett rødt bånd med noen stjerner på og tvinnet det litt rundt og brukte det som oppheng. Så vips, så er den første julepynten på veggen i år.. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar