mandag 7. september 2009


Forandring fryder sier dem!

Bordet på bildet var opprinnelig brunt, da jeg kjøpte to lampebord og ett salongbord på fagmøbler for snart 2 år siden. Men det ble fort slitt det brune. Så her tidligere i år bestemte jeg meg at før jeg flyttet, at jeg skulle male de i antikkhvit.Fordi det også er en glassplate i midten på bordet, så ville jeg ha noe lyst, for da kom det bedre frem. Det tok sin tid å få malt dem, for det måtte hele 3 strøk til, for at det skulle bli bra. Jeg brukte den blankeste malingen som heter 80 blank. For da slapp jeg å ta ett lag med lakk også på toppen til slutt.
Jeg ble veldig fornøyd med resultatet. og så mye lysere det ble i hele rommet, da jeg gikk i fra brun til hvit. For med mørk sofa så blir det mørkt med masse brune møbler.

Men til duken som ligger på bordet. Den heklet jeg her om dagen. Jeg trengte noe nytt til de to lampebordene mine. Så jeg gikk ned på garnbutikken rett bort i gata og fant noe som var lyst med litt brunt i. Så på ett par dager, hadde jeg fått heklet meg ett par nye duker til bordene. Men nå fant jeg jo ut at jeg fikk kjøpe enda litt mere garn av den samme fargen, for er jo greit med en løper til salongbordet i samme farge. Så nå skal jeg snart begynne på den. Bare gjøre meg ferdig med det jeg alt holder på med..

Lampen på bordet, fikk jeg til 30 års dagen min av mine foreldre. Det er ett sett av to bordlamper og en stålampe. Jeg har da bordlampene på hvert bord. Stålampen består av fem sånne blomster. Er veldig glad i de lampene.. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar