mandag 7. september 2009


Velkommen!

Jeg flyttet til ny leilighet i juni 2009. Gangen hadde en forferdelig farge. Den var knall og skrikende.. Og det var ikke helt min stil. Så det var å kjøre fort til malebutikken å få kjøpt meg maling. Fargen ble cafe latte. Jeg satte av nærmeste helg til å male. Så en søndag formiddag, satte jeg i gang med å male gangen. Og ferdig ble jeg. Nesten i hvertfall. For når jeg gikk ting litt nærmere i sømmene, eller skal jeg si listene, så så jeg fort at her må det mere jobb til. Men alikevel, så ble det en mye lysere gang.
Men i det jeg kom inn døra hver gang, syntes jeg det var noe som manglet. Det var noe som var kjedelig og tomt. Så jeg satte meg ned og tenkte på hva jeg kunne finne på. For noe skulle jeg ha på den lille plassen som var så tom og trist, som også var det første man så da man kom inn i gangen. Også falt det på plass i hodet mitt. Velkommen.... Jeg sendte en sms til ei venninne som jobber i butikk med den stilen. Og spurte henne, har dere en sjablong som det står velkommen på. Ja,det hadde hun, men den var veldig stor da. Og jeg målte opp og styra, og fant ut at dette skal gå akkurat. Så hun tok den med seg hjem i fra jobb, for denne skulle jeg ha opp hadde jeg bestemt meg for.
Så en lørdag,som jeg hadde bedt henne på middag osv, tok vi tak i jobben og satte opp sjablongen og malte i vei. Og dette ble da resultatet. Jeg må si at det var akkurat det som manglet på den tomme plassen, som jeg så hver gang jeg kom inn døren hos meg selv..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar