mandag 7. september 2009


Pose til plastikkposer!

Dette ble resultatet når jeg ikke klarer å få sove. Jeg ble liggende å tenke litt for mye, når egentlig Jon Blund skulle ha kommer en tur på besøk. Så jeg ble liggende i sengen og tenke på hvordan den skulle se ut, hva det skulle stå osv. Også gikk tankene videre, har jeg nok av det stoffet, har jeg den tråden da.. hva skal jeg bruke som snor osv...

Og resultatet ble dette. Jeg satt å trykket litt på pcn da, for å få den riktige skriften, for den skulle jo ikke være kjedelig. Og når jeg endelig fant skriften jeg ville ha, var det å sørge for at skriveren min ville skrive den ut speilvendt. Visste jeg hadde ett par sånne strykeark, til å overføre det over på stoff igjen. Så da var det bare å få printet det ut. Printeren min prøvde å skulle være litt i trassalderen, men jeg vant.

Og nok stoff hadde jeg. Jeg hadde jo nok til å lage mange sånne, så noe grunn til å bekymre seg over at jeg skulle ha lite, var ingen grunn til å ligge våken over. Fant ett passende stykke som jeg kunne bruke. Gadd ikke å klippe for mye. Tenkte med alle de posene jeg har, så er det greit at den er litt lang. Skal jo ha plass til de dumme posene som det blir så mye av, men som jeg jammen meg bruker til det ene og det andre, så de er jo gode og ha også. Også har jeg jo søren meg minst betalt 50 øre for dem..hehe
Så fikk stryket på teksten, før jeg valgte å se om symaskinen sto på den samme plassen som jeg hadde forlatt den sist. Og det gjorde den, godt den ikke ville leke gjemsel, for det hadde jeg ikke særlig lyst til nå, nå som jeg hadde en idè som brant inne i hodet på meg og gjerne ville ut.

Så var jeg i gang. jeg sydde endene først. fant ut at i den nederste enden der jeg skulle dra de dumme posene ut, fikk jeg se å finne en strikk jeg kunne bruke. Men den tredde jeg ikke igjennom før jeg var ferdig med å sy hele posen. Men så ble det toppen da. Hva skulle jeg ha som snor. Jo, jeg heklet en snor. Heklet en lang remse med bare luftmasker, og snudde det hele og tok å heklet staver hele veien tilbake. Da fikk jeg en grei snor som jeg kunne bruke både til å knyte igjen og som hempe til å henge den opp. Da var det jo ett problem mindre når det gjaldt snoren. Resten gikk vel egentlig av seg selv, jeg sydde i alle kanter før jeg valgte å sy den sammen som en lang pølse, som så litt slapp ut da jeg var ferdig, men fikk tredd i både strikk og snor.. og løp ut på kjøkkenet, for å finne de posene som hadde vært i veien hele tiden og som hadde av og til veldig lyst til å stikke ned på gulvet hver gang jeg skulle ha dem ett annet sted.. Men nå var deres dager talte. for nå stappet jeg dem alle opp i pølsa mi og knøt godt sammen. Og der ble dem, og nå her de høyt oppe på veggen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar